Integracja Sensoryczna (SI)
Jest to system ćwiczeń, aktywności i zabaw proponowanych dziecku, który ma prowokować i wyzwalać odpowiednie reakcje sensoryczne. Zajęcia mają postać „naukowej zabawy” z zastosowaniem specjalistycznego sprzętu i są często dla dzieci prawdziwą przyjemnością. Celem zajęć jest nie tylko zabawa, ale poprawna integracja pracy zmysłów: dotyku, słuchu, wzroku, węchu, smaku, zmysłu równowagi, aby mogły być one użyte w konkretnym działaniu zakończonym sukcesem. W przyjaznym otoczeniu i z wykorzystaniem sprzętu stymulującego układ nerwowy (zjeżdżalnie, huśtawki, piłki rehabilitacyjne, trampoliny, drabinki, podwieszane platformy, hamaki, trampoliny, równie pochyłe, deskorolki, suche baseny). Integracja sensoryczna sprawia, że dziecko pod okiem terapeuty uczy się w sposób bardziej efektywny automatycznie przetwarzać i wykorzystywać skomplikowane informacje sensoryczne.